Panel 2025 – GSCCAC/CEDSCEC
EN
Why Study the Ancient World in 2025? This question is at the heart of current debates on the future of Classical Studies. This panel aims to reexamine the place of ancient civilizations in contemporary education and explore how they address the challenges of today’s societies. How can students engage with this vast tradition to shed light on contemporary issues such as citizenship, ethics, or cultural identities? What are the most compelling arguments for studying ancient texts and artifacts in a world undergoing rapid technological and social transformation?
The Graduate Student Caucus of the Canadian Society for Classical Studies (GSCSCSC) invites proposals from MA and PhD students that explore the educational, cultural, and critical value of studying the ancient world.
Prospective panelists should submit a 250-300 word abstract to cacscec.gsccecs.executive@gmail.com by January 31 to be considered. Abstracts (PDF) should include :
1. Name
2. Affiliation
3. Program
4. Title
5. Submitted via email with the subject line: CGSCECS Abstract 2025.
For any inquiries, please refer to the Annual Conference website: www. uwinnipeg.ca/classics/cac2025-annual-conference
Sincerely,
The graduate student caucus
FR
Pourquoi étudier le monde antique en 2025? Cette question est aujourd’hui au cœur des réflexions sur l’avenir des études classiques. Ce panel propose de réexaminer la place des civilisations anciennes dans les cycles des formations contemporains et de comprendre en quoi elles répondent aux déis de nos socétés actuelles. Comment les étudiante·s peuvent-ils s’approprier cette vaste tradition pour éclairer des enjeux contemporains tels que la citoyenneté, l’éthique ou les identités culturelles ? Quels sont les arguments les plus convaincants pour justifier l’étude des textes et des artefacts anciens dans un monde en pleine mutation technologique et sociale?
Le Étudiant·e·s diplômé·e·s de la Société Canadienne des Études Classiques (CEDSCEC) invite les étudiant·e·s de M.A. et de PhD à soumettre des propositions qui explorent la valeur éducative, culturelle et critique de l’étude du monde antique. Les panéliste·s doivent soumettre un résumé de 250 à 300 mots à cacscec.gsccecs.executive@gmail.com d’ici au 31 janvier pour que leur candidature soit prise en compte. Le résumé doit comporter les éléments suivants :
- Nom
- Affiliation
- Programme d’étude
- Titre
Soumis par courriel avec comme objet : CGSCECS Proposition 2025. Pour tout renseignement, vous pouvez consulter le site web du congrès : www.uwinnipeg.ca/classics/cac2025-annual-conference.
Très sincèrement,
Le Caucus des Étudiant·e·s diplômé·e·s
Follow Us/ Suivez-Nous
Copyright © 2023 The Classical Association of Canada / Société Canadienne des Études Classiques
All Rights Reserved | Privacy Policy | Politique de confidentialité
Sign up for our newsletter to receive updates!
Nous vous invitons à vous inscrire à notre newsletter afin de recevoir les mises à jour!
Recent Comments